Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

14 januari 2010

leave a comment »

De omvang van de ramp in Haïti wordt steeds duidelijker, gisteravond maakte de politici in Den Haag zich nog steeds druk over onze premier. Dat de premier met zijn uitleg wegkomt vind ik toch wel onbegrijpelijk, maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet zo’n fan van hem ben.
Haïti zou meer aandacht moeten krijgen, het land is ingestort, de mensen lopen ontredderd rond op straat, de hulp komt op gang, ook uit Nederland zijn mensen onderweg, inzamelingsacties (bij ons giro555) zijn gestart. Het is helaas een scenario dat vaker is afgedraaid. De site van Life laat nog even zien hoe Haïti eruit zag voor de ramp, en hoe mooi het land is. Wordt zeker vervolgd.

Onderwerpen die ik gisteren en eergisteren onder de aandacht heb gebracht komen vandaag terug. Zo beginnen de geruchten van de iPhone 4G toe te nemen (had ik het niet gezegd?). Vroeg ik me af waar Microsoft blijft met Windows Mobile updates, prompt zijn er verbeteringen voorspeld (het zal nog geen iPhone / Nexus One killer zijn).  Het veilig inloggen bij Google geldt niet voor de GoogleDocs en de Kalender, dat je het maar weet.

“I love my iPhone’ gaat zeker voor mij op. Naast serieuze applicaties (er zijn er veel) zijn er ook hele leuke spelletjes voor de draagbare computer van Apple. Gizmodo zet de 53 beste games op een rijtje. Ik ga er nog wel een paar uitproberen. Mijn favoriete game, op dit moment, is trouwens Doodle Jump.

Op lifehacking.nl staat een leuke boekbespreking over hoe je digitaal je dag kan herinneren. Het is een beetje wat ik met deze blog doe, maar dan gaat het een stuk verder. Ik ga eens kijken of ik het boek als e-book kan bemachtigen.

Het winterweer houdt aan in ons witte kikkerlandje, in Polen hebben ze een leuke sneeuwschuiver in elkaar gezet.

Written by vanamstel

14/01/2010 at 18:51

Geplaatst in Nieuws

Tagged with , , , , ,

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

