Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

De Apple hype

leave a comment »

In de eerdere post van vandaag gaf ik al aan dat de verwachtingen van de Apple-presentatie van 27 januari hoog gespannen zijn. Enkele keren per jaar zijn er van die ‘Apple dagen’ zoals ik ze noem. Op een 1 of andere manier weten deze aankondigingen de Apple gemeenschap in vervoering te brengen. Ik reken mezelf wel tot de Apple-gemeenschap en ik kijk ook uit naar presentatie eind van deze maand. Waar ik me wel aan stoor is de periode voor de presentatie. Op alle sites staat te lezen wat men ‘denkt’ dat er gepresenteerd gaat worden. De ene site wil de andere overtreffen en vooral achteraf kunnen zeggen dat ZIJ het bij het juiste eind hadden. De wedloop heeft tot gevolg dat de gekste dingen worden geroepen, dit met als resultaat een tegenvallende presentatie op de dag zelf. Logisch, er is in de weken daarvoor zoveel gespeculeerd en gedroomd dat het resultaat tegenvalt. Jammer.
Deze keer is het Apple tablet aan de beurt, al een jaar wordt er voorspeld dat er een Apple tablet aankomt. Deze keer gaat het ECHT gebeuren. We zullen zien. De laatste keer kwam er eindelijk een nieuwe iMac (ook deze was al vele keren voorspeld door de gemeenschap), daar zijn we in elk geval van af. ALS  de tablet komt dan wordt de volgende speculatie  de iPhone 4G (maar misschien komt dit wel 27 januari en helemaal geen tablet, of beide!?!?!).
Respect voor de uitvindingen van Apple en de marketing machine. Als er een tablet komt, dan wil ik die (net al duizenden anderen). Dan is er niet voldoende voorraad en moet je weken wachten, dat is ook marketing.

Een greep uit de speculaties van vandaag op 1 enkele site, want dit is vandaag:
Gizmodo
Gizmodo (nog een keer)
Gizmod0 (ja, nog een keer!)

We zullen zien wat en of het wat wordt, 27 januari 2010, of niet, of toch?

Written by vanamstel

13/01/2010 bij 21:57

Geplaatst in Gadget

Tagged with , ,

Geef een reactie

