Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

15 januari 2010

leave a comment »

Opmerkelijk; de hele week niet over voetbal gesproken. Toch was er gisteren een opmerkelijk bericht voor AZ-volgers. Pellé heeft gescoord, en niet zomaar een doelpunt, het was de winnende goal! Vandaar, opmerkelijk.

Twitter, het is een wonderlijk middel. Zelf gebruik ik het nu enkele maanden en ik vind het leuk. Er zijn veel ‘tegenstanders’, maar onbekend maakt onbemind. Er zullen nog veel mensen volgen denk ik. In elk geval is Marco Borsato uitgeroepen tot Twitteraar van het jaar. Ik volg hem, zo heel bijzonder zijn de tweets niet, maar het is hem gegund natuurlijk (het was een zwaar jaar voor hem). Twitter is een krachtig middel, door Twitter staat ‘Jurk’ uit het niets op nummer 1 in de single top100. Het geld ligt op straat Twitter.

Gizmodo laat zien hoe je met weinig middelen voor weinig een voor een echte filmmaker kan spelen. Maak een rails met wat Ikea dingen, je camera op een statief en hop je maakt vloeiende filmbeelden. In het voorbeeld wordt een spiegelreflexcamera als videocamera gebruikt. Dat zou ik ook wel willen op mijn nieuwe camera. De getoonde constructie kost $30, de methode werkt natuurlijk ook met je ‘echte’ filmcamera. Leuk voor een regenachtige zondagmiddag wellicht.

Over een regenachtige zondagmiddag gesproken; Dit is ook wel iets, een hele serie aan origami patronen / instructiefilmpjes. Leuk voor de kids? en die-hard origamiers natuurlijk.

Dit is ook vandaag; Kinderen in de US zijn ongelukkig en in Nederland het gelukkigst. Obesitas is een gedragsprobleem, tja als je zo begint ken ik er nog wel wat (elke verslaving ook). Onze ambtenaren van de straat hebben weer meer bekeuringen uitgeschreven, de banken moeten toch weer gespekt worden om de tekorten aan te vullen.

Oppassen dat ik geen lullige opmerkingen ga maken; als afsluiter nog een 2-tal lolletjes (het is tenslotte vrijdag).
Acrobaat aan het werk, een een urinoir voor zeer lange mensen. :–)

Fijn weekend!

Written by vanamstel

15/01/2010 bij 16:54

Geplaatst in Nieuws

Tagged with , , ,

Geef een reactie

