Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

16 en 17 januari 2010

leave a comment »

Het is weekend, de tijd vinden om iets ‘op te schrijven’ is dan een stuk lastiger heb ik gemerkt.

Gisteren heeft de Duitse regering een officiële waarschuwing uitgebracht, niet voor slechte weersomstandigheden of een ontsnapte gevangene deze keer. Nee, voor Internet Explorer van Microsoft! Het gebruik wordt afgeraden tot er een ernstige fout is gefixed. De waarschuwing geeft wel aan hoe ernstig de fout is, Chinese hackers gebruikte de fout in de software om Gmail accounts te hacken. Google dreigde met terugtrekking uit China. Volgens mij zal China dat ‘worst’ zijn, bouwen ze Google gewoon na! Wat China wel weer goed doet is hier te vinden, een goed initiatief om oplaadpunten te maken voor electrische auto’s. Het zijn er nog niet veel, maar het begin is er.

2010 zal het jaar worden van de e-readers, in Nederland nog niet helemaal doorgebroken maar dat zal niet lang duren verwacht ik. Er is enorm veel concurrentie met aanbieders van deze apparaten met electronische inkt. De verwachting is dat er fabrikanten zullen sneuvelen en dat de prijzen zullen dalen. Gizmodo heeft een de meest favoriete e-readers op een rijtje gezet met de voor- en nadelen. Handig als je een keuze wilt maken, of als je gewoon geïnteresseerd bent. Zelf wacht ik op de Apple tablet (gerucht!) als deze komt einde van de maand. Als het zo is zal deze waarschijnlijk geen digitale inkt hebben, maar boeken zal je er wel op kunnen lezen. Apple zelf vindt het niet zo leuk dat er een ‘prijs‘ is uitgeloofd als iemand voor de officiële presentatie de Apple tablet zou kunnen vastleggen of zelfs kunnen stelen.
Apple was niet te zien op de grote gadget beurs CES, hardware.info heeft alle topstukken op een rijtje gezet .

Nog een opvallende gadget [usb-hub], de jeugd van tegenwoordig zal de vorm niet herkennen denk ik. Voor mensen die de 80-er jaren hebben meegemaakt wel uiteraard. Volgens mij is het spelletjesfiguur Mario ook uit de jaren tachtig (ik kan me vergissen), deze is nu juist weer wel bekend bij de huidige generatie. Sommige mensen zijn zo’n fan van Mario dat ze een tatoeage nemen van hem (op hun voeten!), die taartjes spreken mij persoonlijk weer meer aan.

De volgende videotip kwam ik ook nog tegen. Met weinig materialen toch een leuke 360 graden video kunnen maken. Als uitsmijter deze Franse Sherry, of moet ik Spaanse zeggen?

Written by vanamstel

17/01/2010 bij 15:02

Geplaatst in Nieuws

Tagged with , , , , , ,

Geef een reactie

