Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

Je zou het bijna vergeten

leave a comment »

Je zou het bijna vergeten, er is natuurlijk veel meer nieuws dan de iPad. Genoeg daarover.

De winter houdt ons kikkerlandje nu al meer dan een maand in zijn greep. Ik kan me bijna geen wereld meer voorstellen zonder sneeuw. Vanmiddag is het (eindelijk) begonnen met regenen, dus de sneeuw verdwijnt snel. Wie weet is morgen alles weg, maar vrijdag is weer vorst en sneeuw voorspelt. De natuurijs-liefhebbers kunnen hun lol nog niet helemaal op hier in het westen, in het oosten van het land schijnt het beter te zijn. Vandaag kondigde Eric Hulzebosch aan dat hij gaat stoppen / is gestopt. Jammer, ik vond het altijd een grappige schaatser die altijd wel een leuke opmerking had. Ik wil nog wel eens zien of hij echt is gestopt als er een elfstedentocht komt, maar dat is wel een geldig excuus.

Browsers, een langdurige strijd, welke is de ‘beste’. Zelf denk ik dat dat ook van de gebruiker afhangt. Zelf hou ik het bij FireFox op dit moment. Dat komt door de stabiliteit en de nuttige add-ons die er voor zijn. De ‘beste’ wordt vaak gelijk getrokken aan ‘de snelste’, de snelste van dit moment is in elk geval Google Chrome. Om het meteen maar compleet te maken, dit is de beste e-mail client…en zo kan je het snelst je tekst invoeren.

Vorige week gaf ik aan dat er veel discussie / meningen zijn over fotobewerking. Wat mag wel en wat mag je niet aanpassen aan een foto, waar ligt de grens. Zet bij de foto een kleine tekst dat het is aangepast schreef ik vorige week, een reactie op mijn blog? (lol) Op de blog van Scott Kelby staat vandaag een stuk te lezen van een fotograaf (Peter Eastway) die zijn mening geeft over dit punt. Ik kan me helemaal vinden in zijn verhaal, goed om te lezen en nog mooie foto’s tussen het verhaal door ook! Als ik het toch heb over vertekening van de werkelijkheid, moet je hier eens naar kijken. Lijkt me schitterend om dat in huis te hebben trouwens.

Een week of twee (?) bracht ik het bericht van een slapende gevangenis bewaarster, deze week stond er een leuk verhaal over iemand die metro kaartjes verkoopt in Toronto. Kan je meteen zien wat 1 tweet kan veroorzaken. Natuurlijk zijn er ook weer klachten, de betreffende twitteraar had moeten checken of de metro-meneer nog wel bij kennis was. Je kan het ook nooit goed doen he? De kracht van Twitter wordt ook op een andere manier nog onderzocht. Een aantal journalisten gaan zich een paar dagen afzonderen en proberen ‘het nieuws’ te vertellen door puur informatie te verzamelen via Twitter. Mijn inziens mag dat geen enkel probleem zijn. We zullen zien!

Een tip voor thuiswerkers (hoe je niet te laten afleiden). Als afsluiter nog een olifanten lolletje en een carnaval lolletje. Dit was vandaag, tot morgen!

Written by vanamstel

27/01/2010 bij 23:09

Geplaatst in Nieuws

Tagged with , , , , , ,

Geef een reactie

