Dit is vandaag!

Wat mij is opgevallen, zeilend op het web

Nederland als voorbeeld

leave a comment »

Vandaag een kort bericht dat me is opgevallen. Ons kleine kikkerlandje wordt als voorbeeld gebruikt…. in Amerika. In Amerika is de rivier de Mississippi buiten de oevers getreden, grote gebieden worden bewust onder water gezet om te voorkomen dat steden zoals New Orleans last krijgt van het water. De huidige overstromingen komen door hevige regenval. Het voorbeeld dat gebruikt wordt van Nederland gaat over de stormvloedkering in Zeeland. Die is gemaakt om ons van het hoge water uit de zee te reden, niet echt tegen het regenwater volgens mij. Ik zie de beelden met onderwater gelopen steden in Limburg nog wel voor me, maar goed. Het is toch wel een eer dat ‘onze’ stormvloedkering wordt genoemd in het ‘grote’Amerika.

Written by vanamstel

20/05/2011 bij 21:22

Geplaatst in Nieuws

Tagged with ,

Geef een reactie

